Schooloverstijgende Lerende Netwerken

Lerend Netwerk Onderzoekende School?! LO

NIEUW! Ontdek de kracht van samenwerking in Onderzoekende School?! LO.

Ben je een gedreven LO-leerkracht die meer wil weten over een actueel thema binnen jouw vakgebied? Wil je samen met collega's van andere scholen je expertise verdiepen en onderzoekend aan de slag? Dan is de Onderzoekende School?! LO iets voor jou!

Samen leren en onderzoeken

In de Onderzoekende School?! LO duik je samen met collega's en experts van het Multidisciplinair instituut lerarenopleiding (MILO) en de Brussels Research Institute for Teacher Education (BRITE) de diepte in over een onderzoeksthema dat aansluit bij jouw interesses en praktijk. Je verkent actuele thema's zoals:

• Active VR sports: De mogelijkheden van virtual reality in de bewegingsles
  • Evalueren binnen de lessen lichamelijke opvoeding: Effectieve en motiverende evaluatiemethoden
  • Gender en transgenderuitdagingen in de bewegingsvorming: Inclusieve bewegingslessen voor alle leerlingen
  • Het onderwijzen van sportwetenschappen: Kennis en vaardigheden overbrengen op een boeiende manier
  • STEM-onderwijs in sportwetenschappen: Wetenschap, technologie, engineering en wiskunde integreren in de bewegingsles
  • Leerlingen physical literacy bijbrengen: Bewegen met plezier en zelfvertrouwen

Voor wie?

Onderzoekende School?! LO is bedoeld voor:

• LO-leerkrachten van basisscholen, secundaire scholen en hogescholen
  • Domeingerelateerde leerkrachten (bv. biologie, sportwetenschappen, …) met interesse in bewegingsonderwijs
  • Studenten LO (maximaal 3 duo's)

Praktisch

• Minimaal 6 tot 15 deelnemers nodig om een project te starten
  • Verschillende bijeenkomsten verspreid over het schooljaar
  • Locatie: Multidisciplinair Instituut Lerarenopleiding (MILO) @VUB
  • Begeleiding door experts van MILO en BRITE

Samenwerking loont!

Onderzoekende School?! LO biedt een unieke kans om samen met collega's te leren, te onderzoeken en je expertise te verdiepen. Je krijgt waardevolle inzichten die je kunt toepassen in jouw eigen praktijk. Bovendien ontmoet je nieuwe mensen en breid je jouw netwerk uit.

Schrijf je nu in!

Ben je enthousiast en wil je je aanmelden voor Onderzoekende School?! LO? Stel je dan kandidaat tot en met 14 juni 2024. We nemen na deze datum verder contact met je op.

Ja, mijn school wil een Onderzoekende School?! LO worden
Het is niet helemaal juist ingevuld, controleer de gemarkeerde velden en probeer het nogmaals.

We vragen een actief engagement aan de deelnemers. Wat houdt dit in?
Je stapt met je school in voor een deelname van minimaal 1 schooljaar.
Momentje...

Bedankt voor je bericht.